niedziela, 13 grudnia 2015

Pokrzywa


 w składzie włóczki to dla mnie nowość. Wełna Organic Wool + Nettles - 70% wełny organicznej i 30% włókna pokrzywy jest do kupienia  w sklepie Włóczkowy raj by Marigold. Producent - rodzinna  firma z Danii Onion zaleca użycie drutów 5-6mm. Ja  robiłam na drutach z żyłką 7mm. Sweter miał być luźny, większy, wodnikowy w stylu. Dlatego symetrycznie zrobiłam w nim luźniejsze oczka - po prawej stronie w poziomie, po lewej w pionie.  Zużyłam 7 motków ciemnoniebieskiego  koloru nr 602 oraz 1 motek jasnoniebieskiego koloru nr 627 aby uzyskać efekt zmienności a może zmoczenia. Wełna ma miły połysk, jest gładka  i niegryząca, dobrze się z niej robi. Jasne przebarwienia to właśnie dodatek włókien pokrzywy.
Jak zrobić takie rozlazłe oczka:
 poziome - w miejscu, które pokazuje strzałka po prawym oczku robimy narzut ( taki jak przy robieniu ażurowych wzorów ), tak powtarzamy po 5 kolejnych, prawych oczkach. W następnym rzędzie narzutów nie przerabiamy - dzięki temu oczka nam się wydłużają,
pionowe - w miejscu, które pokazuje strzałka robimy narzut, w kolejnych 4 rzędach narzut przerabiamy na prawo, w 5 rzędzie spuszczamy to oczko ( nie przerabiamy go ).

9 komentarzy:

  1. A jak się robi takie lużniejsze oczka? Babcia prosi o radę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Efekt jaki dają te oczka jest rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez sie usmiecham o wskazowki jakz robic "dziurawe" oczka poziomo i pionowo? Podoba mi sie ten wzor juz jakis czas:) Piekny sweter, jak wszystkie Twoje:) Marze, zebym kiedys potrafila takie piekne rzeczy robic. Na razie wprawiam sie na szalach i czapkach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomity efekt z tymi luźnymi oczkami!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie wyszedł ten sweter,a w dodatku niebieski:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny efekt. Jakże pomysłowy. Lubię taką wyrafinowaną prostotę.

    OdpowiedzUsuń