wtorek, 29 kwietnia 2014

Lato - wiosną

- a wszystko dzięki biferno. Obiecałam, że pierwsza rzecz, którą zrobię na drutach z jedwabiu w kolorach zaprojektowanych przeze mnie,  będzie wykonana  tylko z jedwabnej nitki. Wybór padł na kolor letni i powstała typowo letnia bluzka - top - długa - przewiewna - idealna na lato.
  Zrobiona jest na drutach z żyłką 6mm z jednego motka  jedwabiu  Maharaja Silk Lace Lato. Góra, dół i 3 różnej wielkości  paski  w środku bluzki przerabiałam podwójnie - starając się aby kolory mniej więcej się pokrywały.
2 - to miejsca przerabiane podwójną nitką
1 - miejsca przerabiane pojedynczą nitką
Poszczególne kolory jedwabiu - soczysta zieleń, turkus, limonkowa żółć i szary to przechodzące łagodnie jeden w drugi, 40 cm pasma.
Robiłam od dołu do góry, na okrągło,  zaczynając od 100 oczek. Po przerobieniu ok. 100 rzędów - bez dodawania i odejmowania oczek rozdzielam robótkę na przód i tył - po 50 oczek.
Z przodu po przerobieniu 20 rzędów formuje dekolt odejmując z każdej strony równomiernie 7 oczek.
Po bokach nie odejmuje oczek - brzeg sam mi się zwinie.
Ramiączka mają wysokość 40 rzędów z przodu i 42 rzędów z tyłu.
U góry, z przodu,  ramiączko ma 16 oczek.
Z tyły nie formuje dekoltu, zamykam tylko środkowe 22 oczka.
Z tyłu ramiączko u góry ma 14 oczek.  Górnych oczek czterech ramiączek  nie zamykam, zmieniam druty na 2mm i przerabiam nimi ostatni rząd.  Oczka  łączę razem szydełkiem.
Zdjęcia poniżej pokazują ważne miejsca, gdzie krzyżuję dwa oczka ( tak jak przy robieniu warkocza ), aby ,,nie rozjeżdżały się''.
Na tą bluzkę - rozmiar 36 - zużyłam dokładnie jeden motek, aby zrobić większy rozmiar potrzeba będzie dwa motki.
 Teraz czas na wiosenny jedwab, który połączę z szaro - niebieską nitką Lice Drops. 


11 komentarzy:

  1. Odlotowa:) Aż chce się krzyczeć do lata:"Przybywaj!":)

    Pozdrawiam serdecznie!
    Dagmara

    wloczkowefikumiku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. swietnie sie prezentuje;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie to jest beznadziejna koszulka z nieokreslonym ksztaltem i zbyt wielkimi dziurami na ramiona. Te porozciagane oczka pod pachami powalaja. Jedyne co mi sie w tym udziergu podoba, to wloczka i jej kolor.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolory szalone, letnie, cudne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dupy nie urywa a jestem ukryta fanka ktora naprawde inspirowalas, technik mnie nauczulas, stworzylam kilka naprawde super kreacji, ale mam wrazenie ze zmeczona jestes szokowaniem. Wypocznij, przemysl, dobry bedzie urlop zebysmy dalej kochali twoje projekty!!!To co teraz mnie zafascynowalo..www.katwise.etsy.com. Proste, ale fascynujace, w Polsce raczej nie znane!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Sukieneczka cudnej prostoty.
    Ogromne calusy za kursik.
    Rozmiar w sam raz ale zrobie calosc w dwie nitki.
    Serdecznie pozdrawiam,
    Hania

    OdpowiedzUsuń
  7. ten top jest okropny

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamietam, że moja siostra często chodziła w takich :)

    OdpowiedzUsuń