poniedziałek, 25 października 2010

Kursik - robimy na okrągło - łączymy przód, tył z rękawami

Przód i tył sukienki robiony razem na okrągłych drutach od dołu do góry. Jak zrobić dół - pewnie będzie, ale za jakiś czas. Radzę na początek zrobić prostą tubę od dołu do góry - do pach.
Kursik dół sukienki tu.
Rękaw - tu krótki, od sukienki, jeżeli chcecie robicie długi jak TU , na poprzednim kursiku. Zostawiamy 70 cm włóczki do zszycia dziurek.
Na zdjęciu widać jak zaczynam łączyć rękaw z przodem i tyłem sukienki. Strzałka  pokazuje miejsce przejścia tyłu z przodem w rękaw.
Tu  ostatnie 3 oczka rękawa jeszcze na drucie na którym robiłam rękaw.
Tu  już rękaw na jednym drucie wraz z przodem i tyłem.
Tu ustalamy -  ile oczek na przód, ile na tył i tak samo wrabiamy  drugi  rękaw.
Dwa rękawy, z przodem i tyłem na jednym drucie, widać charakterystyczne dziurki.
W tym miejscu delikatnie ściągamy 70cm włóczki.
Szydełkiem, wykorzystując 70 cm, zszywamy dziurkę.


9 komentarzy:

  1. no właśnie, zawsze mnie te dziury wkurzały i za każdym razem inaczej je zaszywałam. Przy najbliższej okazji spróbuję wg Twojego przepisu.
    Fajnie, że będzie kursik dołu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :) ja dodatkowo te dziurki zmniejszałam przeciągając szydełkiem rozciągnięte oczka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wytłumaczone dokładnie , obrazowo. Tak można robić każdy sweterek. Dziękuję. Z całą pewnością skorzystam. A sukienka jest fantastyczna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam kolejny sweter prawie bezszwowo. Trochę inaczej poradziłam sobie z włączeniem rękawów - opis tu http://nitkowo.bloog.pl/id,328112925,title,Szarosc,index.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Doroto, rzeczy które Pani wyrabia,są naprawdę super. Największe wrażenie zrobiły na mnie rajstopy, wyglądają rewelacyjnie z Pani dzianinami. A teraz prośba - tuba tułowia zrobiona, rękaw zrobiony i wrobiony [tą metodą z kursiku], ale co dalej, jak zrobić karczek, baaaardzo proszę o instrukcje.Pzdr Ola.

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę kliknąć etykietę kurs
    o górze pisałam np. tu http://swetrydoroty.blogspot.com/2010/10/kursik-raglanowa-gora-sukienki.html

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja siedzę przeglądam strony....dawno temu jako młoda dziewczyna coś tam dziergałam,szyłam ,przerabiałam w latach kiedy nic nie można było kupić....a teraz zawrót głowy kolorowy .Bardzo podziwiam pani prace jestem pod wielkim wrażeniem!!!!!!pozdrawiam serdecznie i pomału przypominam sobie prawe,lewe itd....

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem wdzięczna za ten kursik
    pozdrawiam
    Asia

    OdpowiedzUsuń