sobota, 2 października 2010

Kursik - czapka

Jak zrobić - szybko - wg moich przybliżonych obliczeń składa się z 2010 oczek - na okrągło.  Możemy wykorzystać grubą wełnę. Ja robię z trzech, połączonych w jedną nitek. Druty z żyłką # 8. Nabieramy 40 oczek i na okrągło robimy ściągacz 1o. prawe, 1o. lewe.
Przerabiamy ściągaczem 10 rzędów.

W 11 rzędzie przerabiamy tylko prawe oczka i dodajemy 1o. co 4 przerobione oczka. Zdj. 3 pokazuje dodawane oczko.  Mamy więc 50 oczek.

Przerabiamy  26 rzędów ryżem. Zaczynamy jak ściągacz, robiąc w kolejnych rzędach w miejscu prawego oczka lewe i odpowiednio w miejscu lewego prawe.

W miejscu przechodzenia jednego rzędu w kolejny pojawiają nam się 2 takie same oczka, nie przejmujemy się tym. O, 6 zdjęcie się zgubiło - widocznie nie było potrzebne : )

Po 26 rzędach ryżu przerabiamy tylko prawe oczka i odejmujemy w 5 miejscach 1 oczko - przerabiając 2 oczka razem na prawo . Ja odliczam 10 oczek i  9 oczko z 10 oczkiem przerabiam razem.

Odejmujemy oczka  w 7 kolejnych rzędach w 5 miejscach po 1 oczku -  razem odejmujemy 35 oczek. zdjęcia 8 i 9 pokazują odejmowane oczka.

Mamy na drucie 15 oczek. Zrywamy nitkę, zostawiając ok. 40 cm. Za pomocą szydełka przekładamy ją przez oczka.

Ściągamy.

Na lewej stronie wykańczamy łańcuszkiem.











 Tu przed zmoczeniem, po, wygląda jeszcze lepiej.         


Powodzenia.








10 komentarzy:

  1. Dzięki wielkie Dorota !!! O to mi właśnie chodziło :)))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie dzięki za kursik. Po niedzieli będę dziergać czapki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Wykonałam czapeczkę według tego kursu!!!!! Wielkie dzięki. Pozwoliłam sobie wkleić link do tego kursu na moim blogu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem laikiem, ale kiedyś robiłam na drutach, więc powinnam sobie dać radę. mam tylko pytanie, ile tej wełny kupić?

    OdpowiedzUsuń
  5. 1 motek wystarczy- ja użyłam Pearl z Interfoxu, zrób tylko 3 nitki razem, ja użyłam 3 nitki z różnych motków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy robiąc taką wełną też mam nabrać 40 oczek, czy może więcej? http://www.interfox.com.pl/sklep/index.php?products=product&prod_id=1579

    OdpowiedzUsuń
  7. To dość gruba wełna - jeśli będziesz robić na 8 to tak, pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. a really great step by step guide here thanks for posting :)

    uzywany odziezowy

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki za kursik zrobiłam czapki jest mi cieplutko w uszy
    Agata delicium.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń