czwartek, 19 sierpnia 2010

Kursik - raglan - kocyk a nie

Nabieramy 136 o. na przód i tył, w tym po 8 o. na plisę. Rękaw - 40 o. Robimy od dołu do góry. Po wzięciu na jeden drut przodu z tyłem i rękawów przerabiamy 3 rzędy bez odejmowania oczek. Z przodu, tworząc raglan odejmujemy 6 o.  Odejmujemy zawsze na prawej stronie. Z przodu przy rękawie odejmujemy 4 o. Mam nadzieję, że zdjęcia więcej wyjaśnią. Przy plisie, na całej długości swetra można odjąć też,  równomiernie,  po 5 o.          
Z tyłu, tworząc raglan, odejmujemy co 2 rzędy 20 o. Zawsze na prawej stronie swetra. Przy rękawie z tyłu odejmujemy 16 o. Od szarego paska  oczek już nie odejmujemy. U góry razem z plisą mamy ok. 100 o.   

21 komentarzy:

  1. Robisz świetne swetry! Strasznie mi sie podobają!
    A ten pomysł zastosuję w swoich pracach, jest bardzo ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, bardzo dziękuję! Jestem pod wrażeniem - niekonwencjonalne podejście, nowe efekty. Lubię to! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytam i czytam....no chyba jednak nie do końca rozumiem. To od dołu?
    czy możesz tak bardziej wytłumaczyc dla mniej rozgarnietych? Swetre jest przepieknej urody.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie swetry robię od dołu do góry i przód z tyłem i rękawy.

    OdpowiedzUsuń
  5. ile jest mniej więcej wszystkich oczek od dołu do góry i po ilu zaczyna się wrabiać rękaw?

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie nie licząc plisy jest ok. 150 rzędów, po 90 rzędach wrabiamy rękawy, górę ( rękawy z przodem i tyłem ) robimy ok. 60 rzędów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dorotko, kupilam 500g bawelny Araucania, przymierzam sie do zrobienia kocyka wg Twojego fantastycznego kocyka, ale zastanawiam sie, czy wystarczy?... Czy mozesz mi powiedziec, ile zuzywasz przecietnie wloczki na jedno takie cudo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok. 1000-1100m, ale ta bawełna jest cienka, robiłabym tu podwójną nitką lub nawet w trzy nitki - ja robię na okrągłych drutach nr 7.

      Usuń
  8. Dziekuje za odpowiedz, Dorotko :-) Wiec okazuje sie, ze mam za malo wloczki... Trzeba bedzie pokombinowac wiec z innym kolorem

    OdpowiedzUsuń
  9. Doroto,
    dokopałam się wreszcie do Twojego kursiku kocyka, bo kupiłam w Amiqsie piękną wełnę. Ale jest cieńsza, niż ta, której Ty używasz, więc chciałabym Cie prosić o podanie ile kocyk mierzy w centymetrach i góry i u dołu (oraz rękaw). Jakoś staram się wyliczyć ile nabrać oczek, ale 136 to zdecydowanie za mało. Wełny nie dokupię, bo to resztka była, już takiej nie będzie, więc muszę spróbować z tego, co mam. Sylwetkę mam taką, jak Ty - też długa i cienka, więc Twój rozmiar będzie idealny. Dziękuję z góry :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. długość 85-90cm i szerokości 85- 100cm, rękaw ok. 50cm. Możesz dodać nitkę innej wełny i pogrubić to co masz, pozdrawiam

      Usuń
    2. Ogromne dzięki za odpowiedź! Zabieram się do roboty! :-)
      pozdrawiam!
      AJ

      Usuń
  10. Znalazłam Twojego bloga calkiem przypadkiem i stwierdziłam, że robisz FANTASTYCZNE swetry i nie tylko swetry - będą dla mnie inspiracją do moich robótek :)Bardzo podoba mi się zakładka - kursik - (oby jak najwięcej modeli Twoich dzieł było tam opisanych).Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Dorotka
    Prosiłabym o dodatkowe wyjaśnienia. Bardzo podobają mi się Twoje kocyki - a ja początkująca drucia więc nie o wszystkim mam pojęcie.
    Z tego co zrozumiałam to z tył odjęłaś 4 oczka + 16 co drugi rząd. Z przodu na tej samej długości co 4 z tyłu - odjęłaś 6 oczek i tylko tyle.
    Powiedz mi jeszcze prosze jak robisz rękaw. Czy 40 oczek przerabiasz od dołu do góry - czy też dokładasz oczek?
    Jeżeli tak to mniej wiecej jak?
    I jeszcze ile oczek zostawiłaś na tył?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam
    zabieram się właśnie za zrobienie kocyka.mam małe pytanko ile jest oczek na tył a ile na przód swetra?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam Pani Doroto:) właśnie znalazłam Pani blog ( świetny:) ) i super sweter-kocyk, tylko nie rozumiem za bardzo jak robić rękawy, z opisu zrozumiałam, że oddzielnie na okrągło i wrabiam je od reglana, czy dobrze ? Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rękaw zaczynam od 30 oczek na okrągłych drutach 5mm, Zaczynam robić kolorowe paski i zmieniam druty na 7mm. Dodaję 5 razy po 2 oczka = 10 oczek . U góry mam 40 oczek.
      Przody mają po 38 oczek, tył to 60 oczek.
      Rękawy z przodem i tyłem nabieram na jeden okrągły drut czyli mam
      38 oczek pierwszego przodu + rękaw 40 oczek + tył 60 oczek + drugi rękaw 40 oczek + drugi przód 38 oczek i zaczynam odejmować oczka przy raglanie,
      pozdrawiam

      Usuń
  14. Właśnie skończyłam kocyk. Jest cudny. DZIĘKUJĘ bardzo za kursik :) Dorota

    OdpowiedzUsuń
  15. Dorotko, zastanawiam sie, gdybym do tego swetra chciała dorobić kaptur (oczywiście wg Twojego kursu) to jakoś inaczej (jak) odejmować oczka z przodu? Jestem po zrobieniu kilku rzędów po włączeniu rękawów. Czy przy raglanie robić tak jak masz tu rozpisane a tylko więcej zgubić przy plisie?

    OdpowiedzUsuń